loading...

پروژه و تحقیق

هدف پژوهش بررسی رابطه میزان استفاده از بازی‏‌‌های رایانه‌ای با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز است.حجم نمونه پژوهش ۳١۰ نفر دانش آموز پسر دبیرستان‏&zw

فاطمه بازدید : 63 دوشنبه 20 خرداد 1398 نظرات (0)

هدف پژوهش بررسی رابطه میزان استفاده از بازی‏‌‌های رایانه‌ای با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز است.
حجم نمونه پژوهش ۳١۰ نفر دانش آموز پسر دبیرستان‏‌‌های این شهر که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان محاسبه و از طریق نمونه گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند.
ابزار گرداوری داده‏‌ها پرسشنامه محقق ساخته بازی‏‌‌های رایانه ای، پرسشنامه سلامت عمومی( GHQ) بود.
پس از جمع آوری اطلاعات، داده‏‌‌های به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss و نمرات حاصل از آزمون با روش همبستگی و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل آماری قرار گرفت.
یافته‏‌‌های پژوهش نشان داد که بین میزان استفاده از بازی‏‌‌های رایانه‌ای و سلامت روان دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.
همچنین بین میزان استفاده از بازی‏‌‌های رایانه‌ای و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی معنی داری وجود دارد.
پژوهش حاضر به بررسی رابطه‌ی سلامت روان، هوش معنوی و افکار ناکارآمد در دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۸۸-١۳۸۷ پرداخته است.
روش‌کار: نمونه‌ی تحقیق شامل ۳۷۰ دانشجو( ١۰۸ پسر و ۲۵۵ دختر) بود.
برای تحلیل نتایج از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی به روش ورود مکرر استفاده شد.
یافته‌ها: بین هوش معنوی و سلامت روان همبستگی مثبت معنی‌دار( ۰١/۰P

منبع : مقاله سلامت روان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 255
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 660
  • بازدید سال : 6,011
  • بازدید کلی : 51,700